Translate

tirsdag 3. juni 2014

Biffsalat - med ponzu


biff, ponzu, balsamico, ruccola og mer godt.
På varme dager er biffsalat deilig. Salaten du ser foto av her, er superenkel. Jeg tok ruccola, tomater, rester av god mør biff i skiver, sprø salat, litt vårløk, noen sesamfrø og ponzu tilsatt ørlite sesamolje som dressing. I tillegg hadde jeg litt balsamicosirup som veldig søte dråper her og der. 

Dette danderte jeg på en tallerken som jeg toppet med taffelsticks - noe sprøtt må til og det var det jeg hadde. Har du noen parmesankjeks liggende, kan du knuse det over, eller du kan trylle frem noen krutonger. Sprøstekt bacon er også godt.

Salaten er kjempegod som lunsj og inneholder umami fra tomater, ponzu, mør biff og balsamicosirup.

 Dette var ingrediensene jeg hadde i skapet, men her er det bare fantasien som setter grenser for hva du kan bruke. Sukkererter kan være godt for mer sødme, også paprika vil passe her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar